Ik wil niet uit elkaar en mijn partner wel. Wat nu? 12 tips voor als je niet uit elkaar wilt.

Marieke Proper relatietherapeut gespecialiseerd in overspel en burn-out helpt honderden mannen en vrouwen die niet uit elkaar willen en in een lastig pakket zitten, omdat hun partner heeft aangegeven wel te willen scheiden. ‘Je kunt iemand niet dwingen om in een relatie te blijven, maar het is ook niet raadzaam om de boel direct op te breken als er twijfel heerst over de relatie.’ Als een partner heeft aangeven te willen scheiden, dan kan dat flink wat stress opleveren.

Zorgen over financiën, een thuis, maar vooral ook een leven zonder jouw geliefde kunnen je compleet overvallen. Helemaal als er kinderen zijn, een gezamenlijke hypotheek en/of financiële afhankelijkheid, een eigen bedrijf, et cetera, kan de paniek al snel toeslaan. Het is belangrijk om actie te ondernemen en uit te zoeken wat je nu het beste kunt doen.

Lees de 12 tips voor als je niet uit elkaar wil die hieronder voor je zijn opgesomd en haal eruit wat voor jou past. Marieke heeft honderden partners en koppels geholpen om uit een relatie crisis te komen. Ook een ernstige crisis waarbij er een ander in het spel was. Of waar overgangsperikelen een rol speelde. Mannen in een menopauze waren beland. Situaties waarbij een partner ineens de stekker uit een langdurige relatie wil trekken en zichzelf niet meer lijkt te zijn.

Doe je voordeel met 1 of meerdere van de 12 tips!

confronteer vreemdgaan

Wat doe je nu als je niet uit elkaar wilt en jouw partner wel?

Dan is het belangrijk om jezelf goed te informeren. Ik heb in dit artikel in elk geval 12 tips voor als je niet uit elkaar wil genoteerd waar je direct op kunt acteren. Weet dat je onderaan deze pagina het contact formulier kunt invullen en spoedig een reactie mag verwachten. Naast de onderstaande 12 tips voor als je niet uit elkaar wil, kan je dus starten met het opschrijven van je verhaal en aangeven waar je behoefte aan hebt. Wij hebben een team en je kan direct terecht bij Marieke Proper zelf of bij één van de andere professionals.

Welke ervaring kan ik relatie therapeut, Marieke Proper, met jou delen?

12 tips voor als je niet uit elkaar wilt. relatie therapeut Marieke Proper‘Als professional ben ik gespecialiseerd in relatieproblemen o.a. na overspel en burn-out. Sommige mensen voelen zich alleen staan met hun probleem. Een handjevol mensen begeleid ik jaarlijks persoonlijk met High End begeleiding.  Vele honderden begeleid ik online (individueel of als stel) of met losse sessies in de praktijk. Ik help hen door één van de moeilijkste perioden van hun leven.

Vaak is het lastig om een keuze te maken voor de toekomst, is het vertrouwen stuk, de aantrekkingskracht weg, is er liefdesverdriet van een verbroken affaire en/of zorgen de vragen over de toekomst voor heel veel stress. Ik heb honderden koppels en individuen succesvol bijgestaan. De betrokkenheid, de steun en de directe toegang tot mijn kennis, kunde en adviezen helpt mensen enorm om spoedig meer helderheid te ervaren.

Naast mijn werk als coach en therapeut ben ik o.a. auteur de bestsellers In De Ban Van De Tweelingziel deel 1&2. En heb ik als online ondernemer vele video’s voor je klaarstaan op mijn website en YouTube kanaal.

12 tips voor als je niet uit elkaar wilt.

  1.  Pas goed op jezelf. Juist nu is het belangrijk om goed voor jezelf te zorgen. Probeer ‘gewoon’ 3 maaltijden te eten, bijtijds naar bed te gaan. Een wandeling te maken en wat ontspanning te zoeken. Dit is een uiterst stressvolle tijd en je moet jezelf in acht nemen.
  2. Ga niet jagen. Het is heel verleidelijk om je partner achterna te jagen. Om diegene duidelijk te maken dat je bent veranderd, of dat je nu bepaalde dingen inziet, die je bijvoorbeeld eerder niet zag. Het is echter niet raadzaam om je partner na te jagen.
  3. Deel je verhaal met een onafhankelijke relatie therapeut. Bijvoorbeeld met mij Marieke Proper. het is belangrijk om je verhaal kwijt te kunnen en samen met iemand te kijken wat jij nu het beste kunt doen en of relatietherapie voor jullie nog gaat werken.
  4. Kom erachter wat er werkelijk speelt. Je partner geeft wellicht aan dat ze zich stoort aan bepaald gedrag of een situatie. is dat de werkelijke reden van het uit elkaar willen gaan? Of speelt er meer. Is je partner Verliefd op een ander? Wat is de reden dat je partner juist nu de relatie wil verbreken? Wat is er anders ten opzichte van een half jaar of een jaar geleden? Welke spanning heeft zich opgebouwd?
  5. Heeft je partner een keuze te maken? Bijvoorbeeld vanwege overspel. Dat kan knap lastig zijn voor jullie beiden. Je partner lijkt ineens veel met zichzelf bezig en de waarde van het gezin helemaal te zijn vergeten. Jij maakt je enorme zorgen om alles wat er op het spel staat en kan het grotere plaatje wellicht nog overzien. Je bent zelfs bereid je partner het overspel te vergeven. Echter dient je partner dan wel een keuze te maken voor jullie gezin. Maar jouw partner lijkt deze keuze helemaal niet meer te kunnen maken momenteel. Ik heb deze situatie ontelbare keren meegemaakt bij de mannen en vrouwen die mij bezoeken. Ik heb vaak meegemaakt dat partners spijt krijgen als ze ervoor kiezen hun gezin te verlaten voor een minnaar of minnares. Het is in deze situatie dus niet raadzaam om een snelle keuze te maken.

    Keuze maken bij overspel

    Keuze maken bij overspel

  6. Stel jezelf de vraag; wie ben ik zonder mijn partner? Wat is er over van mijn authentieke ik? Wat zijn jouw goede eigenschappen? Je passies? Nog belangrijker wat zijn jouw eigen behoeftes en je grenzen? Waarschijnlijk ga je zo op in het mogelijke verlies van de ander dat je amper nog kijkt naar wat je zelf wilt en wie je zelf bent. Zorg ervoor dat je dat zo snel mogelijk weer scherp hebt. (ik heb een video van een uur hierover opgenomen en help je jouw behoeftes en grenzen scherp krijgen).

    grenzen aangeven

    Grenzen aangeven

  7. Draag je verdriet niet alleen. Diegene die hun emoties het gemakkelijkste uiten en delen met iemand, zijn doorgaans ook het snelste door hun verdriet heen. Praat er dus over met een professional. Maak een afspraak voor een online consult. Of neem een goede vriend in vertrouwen. Vaak vinden mensen het lastig om hun eigen familie in vertrouwen te nemen. Zeker als de relatie niet definitief voorbij is proberen partners er liever alsnog uit te komen, voor ze hun familie in vertrouwen nemen.  Juist omdat ze niet willen dat de familie anders naar hun relatie gaat kijken. Ook verhoudingen met vrienden komen vaak onder druk te staan tijdens relatieproblemen. Omdat je de vuile was liever niet buiten hangt of je partner (en je jezelf / gezin) in bescherming wilt nemen tegen roddels.
  8. Blijf kalm. Hoe moeilijk het ook is. Hoe erg je je bedrogen voelt. Hoe erg je nu worstelt. Probeer in het contact met de ander kalm en zelfverzekerd over te komen. Dat is nu je beste mogelijkheid om dit tij te keren. Als het je onder deze omstandigheden lukt om stabiel te worden. Rustig te blijven. Het overzicht te bewaren en perspectief te blijven zien. Dan laat jij aan je partner zien dat je wel degelijk een hele geschikte partner bent. Ik heb honderden mensen geholpen om weer een kalme en meer zelfverzekerde staat van zijn te ervaren. Dat is niet gemakkelijk, maar wel mogelijk en heel belangrijk. Alleen rust kan je nu redden. Ik geef mensen tools en handvatten om kalm te worden. Bereid samen met de mannen en vrouwen de lastige gesprekken voor en zorg dat er weer overzicht komt.  Mijn online programma, in combinatie met een aantal gesprekken helpt mensen zichzelf weer terug te vinden en gesprekken beter aan te gaan samen. Soms in combinatie met een aantal gesprekken met onze psycholoog Rogier. Een van twee heeft vaak baat bij een aantal gesprekken over hechting of verlatingsangst na al deze stress.
  9. Probeer weer vertrouwen te krijgen in jezelf. Je zelfvertrouwen heeft waarschijnlijk een enorme deuk opgelopen. Het is raadzaam om te bouwen aan zelfvertrouwen en grenzen te stellen, laat je leven niet constant bepalen door de ander. Werk desnoods even een paar weken niet en werk vooral aan jezelf. Het kan zelfs in tijden van relatiestress lastig zijn om je te concentreren op je werk of andere bezigheden. Je raakt gemakkelijk in een burn-out als je niet heel goed op jezelf gaat passen. Het is dan echt raadzaam om aan de slag te gaan met de zaken die je wel in de hand hebt. Ga sporten, matig alcohol. Ga op tijd slapen. Kleed je leuk aan. Pak een kapper. Spreek eens af met een leuke spontane vriend of vriendin. Iemand die jou laat zien dat er nog leven is. Bij voorkeur iemand met zelfvertrouwen, die vrolijk en optimistisch in het leven staat.
  10. Leef bij de dag. Maar zoek ook een gesprekspartner waar je op strategisch niveau mee kan schakelen. Ik heb met veel van mijn klanten meegedacht als het gaat om huisvesting, eventuele aankoop van een tweede huis, hoe gaan we om met de kinderen, met elkaar en met alle mensen om ons heen gedurende deze crisis. Als je zelf blijft malen over al deze zaken lijkt het een enorme berg. Het kan enorm helpen om hier samen met een specialist over te praten die al aan de zijlijn heeft gestaan van ontelbare persoonlijke crisis situaties. Mannen en vrouwen bezoeken onze fantastische locatie en hebben vanaf dat moment het gevoel dat ze er weer tegenaan kunnen. Ze staan er niet meer alleen voor. Stap voor stap ontstaat er perspectief.
  11. Blijf trouw aan je eigen normen en waarden. Normen en waarden kunnen soms erg opgerekt worden als partners allerlei zaken anders willen zien in de toekomst. Ze stellen soms bepaalde eisen om de relatie voort te kunnen zetten. Natuurlijk is het binnen een relatie belangrijk om rekening met elkaar te houden. Als je echter merkt dat de ander voorbij jouw normen en waarden gaat, dan is het van belang om daar aandacht aan te besteden. Door mee te gaan in allerlei zaken kan je wellicht in beginsel iemand bij je houden en een scheiding voorkomen. Alleen als zaken te ver in druisen tegen jouw normen en waarden dan zal je uiteindelijk jezelf verliezen als je erin mee blijft gaan. Zo heb ik partners dood ongelukkig en zelfs getraumatiseerd zien raken van open relaties of swing afspraken met vrienden. Pas goed op je eigen normen en waarden. Soms rekken  die gemakkelijk op als je iemand dreigt kwijt te raken, maar verlies je uiteindelijk jezelf.
  12. Vertel de ander dat je nog van hem of haar houdt en jij jullie relatie belangrijk genoeg vindt om voor te vechten. Eventueel met de hulp van een therapeut. Kies altijd een therapeut met een bepaalde expertise op jullie vraagstuk. Zo zijn overspel, burn-out en zaken die met hormoondisbalans te maken hebben mijn expertise gebied. En we hebben diverse psychologen in huis, direct beschikbaar, voor EMDR, sessies in de praktijk of voor online gesprekken. Allemaal extra opgeleid als het gaat over overspel en crisis. Je kunt aanreiken dat je van de ander houdt en bereid bent te werken aan de relatie.

Contactformulier

Heb je een vraag voor mij? Vul dan het contactformulier in en ik doe mijn uiterste best om jouw vraag binnen 24 uur persoonlijk te beantwoorden.

In conclusie,

Als je geconfronteerd wordt met de uitdaging waarbij je niet uit elkaar wilt gaan maar je partner wel, bieden de “12 tips voor als je niet uit elkaar wilt” van Marieke Proper van Rijkdominjerelatie.nl een essentiële leidraad voor het navigeren door deze moeilijke periode. Marieke Proper, een hoog aangeschreven therapeut gespecialiseerd in relatieproblemen, biedt zonder lange wachtlijsten hulp en ondersteuning voor hen die deze cruciale fase in hun relatie doormaken. Het herhalen van de zoekterm “12 tips voor als je niet uit elkaar wilt” benadrukt het belang van deze adviezen. Door het volgen van deze “12 tips voor als je niet uit elkaar wilt”, kun je strategieën ontdekken om je relatie te versterken en mogelijk een breuk te voorkomen. Marieke Proper van Rijkdominjerelatie.nl staat bekend om haar effectieve en empathische benadering, waardoor ze een ideale keuze is voor iedereen die op zoek is naar professionele begeleiding zonder de frustratie van lange wachttijden. Haar “12 tips voor als je niet uit elkaar wilt” zijn niet alleen praktisch maar ook gebaseerd op uitgebreide ervaring met relatieherstel, waardoor Marieke Proper een vertrouwde bron is voor diegenen die hun relatie willen redden. Het consequent herhalen van het zoekwoord “12 tips voor als je niet uit elkaar wilt” in deze slotconclusie onderstreept de waarde van deze adviezen en positioneert Marieke Proper als een toegankelijke en gerespecteerde expert in het veld van relatietherapie.

Pin It on Pinterest

Share This